Menu
Menu
This website uses Cookies to improve the user experience.

GSM Herstellingen

* GSM-herstellingen kunnen door ERS Telecom BVBA uitgevoerd worden van de meeste modellen en merken.


 

* Bezorg ons steeds uw toestel met de factuur of aankoopbon
* Enkele tips ivm de herstellingen:

1.Algemeen
Om te voorkomen dat wij geen klacht of een gebruikersfout constateren, raden wij u altijd aan om eerst de handleiding van uw toestel volledig door te nemen, alvorens u besluit uw toestel ter reparatie aan te bieden. Door dit te doen kunnen klachten vaak al door uzelf worden verholpen. Ook de website van de fabrikant (zie hierboven) biedt vaak uitkomst. Hierop vind u vaak nuttige nformatie over alle eigenschappen van uw toestel en staat vermeld hoe, door het veranderen van instellingen, het toestel aan uw persoonlijke wensen kan worden aangepast.

2.Laadklachten
Indien uw toestel laadproblemen heeft, kunt u deels zelf al proberen te achterhalen wat de oorzaak van uw probleem is. Mocht u of een bekende in het bezit zijn van een gelijksoortige accu of lader, probeer deze dan eens uit. Werkt deze wel dan kunt u zelf al bepalen of de lader of accu de oorzaak is. Mocht u niet in staat zijn dit zelf te controleren en uw toestel ter reparatie willen aanbieden, dan dient u altijd de accu en lader mee te sturen. Dit voorkomt vertraging van de reparatie van uw toestel.

3.Uitvalklachten
Uitvalklachten kunnen direct te maken hebben met uw accu. Indien u besluit uw toestel ter reparatie aan te bieden dient u de accu mee op te sturen. Dit voorkomt vertraging in de doorlooptijd van uw reparatie.

4.Software problemen
Software problemen bij toestellen waarbij een memorycard wordt gebruikt kunnen veroorzaakt worden door de betreffende memorycard. Deze zal dan ook getest moeten worden door de monteur. Stuur deze in bovenstaande gevallen dan ook altijd mee.

5.Headset problemen
Indien uw headset klachten vertoont kan dit zowel met functionaliteiten in uw toestel als met uw headset zelf te maken hebben. Indien u de mogelijkheid heeft uw toestel te testen met een andere headset kunt u wellicht zelf al achterhalen of de oorzaak van uw probleem ligt in de headset of in uw toestel. Mocht u dit niet zelf kunnen testen dan dient u zowel de headset als uw toestel ter reparatie aan te bieden.

6.Speaker problemen
De speaker van uw toestel kan kraken als het volume op de maximale stand staat. Wij raden u dan ook aan eerst het volume enkele standen zachter te zetten om te controleren of de speaker dan nog altijd kraakt. Indien het probleem nog steeds niet verholpen is, kunt u het toestel ter reparatie aanbieden.

7.Geluidsproblemen
Mocht uw toestel een afneembare frontcover hebben, verwijder deze dan voorzichtig van uw toestel. Geluidsproblemen kunnen namelijk onder andere worden veroorzaakt door vuil dat aan de binnenkant van de frontcover zit. Als dit het geval is maak deze dan schoon en controleer of de klacht hiermee is verholpen. Indien dit niet het geval is, kunt u alsnog besluiten het toestel ter reparatie aan te bieden.

8.Accuproblemen
Accu’s dienen pas opgeladen te worden indien ze helemaal leeg zijn. Indien u dit niet doet kan de accu aan vermogen verliezen, waardoor deze steeds sneller leeg raakt. Indien de accu helemaal leeg is, kan deze bij het opladen in het begin geen laadmeter weergeven. Na enkele seconden zal deze vanzelf in het display verschijnen.

Indien uw accu snel leeg is controleer dan eerst of u de displayverlichting en/of bluetooth functie op AAN heeft staan. Aangezien het stroomverbruik door deze functies veel groter is kan dit verklaren waarom de accu sneller leeg is.

9.Netwerkklachten
Indien uw toestel netwerkklachten vertoont, is het belangrijk om te weten met welke operator u belt. Mocht u het toestel ter reparatie aanbieden dan verzoeken wij u de operator altijd te vermelden in de klachtomschrijving.

10.Persoonlijke gegevens in de telefoon
Een groot percentage van de toestellen, die ter reparatie worden aangeboden, krijgt een software update. Hierdoor kunnen data die in uw telefoon staan verloren gaan. Denk hierbij aan opgeslagen telefoonnummers, foto’s en gedownloade ringtones. Zorg er altijd voor dat u een backup van uw persoonlijk gegevens heeft gemaakt alvorens u het toestel naar ons opstuurt ter reparatie.

 

-> Word ik vooraf op de hoogte gebracht van eventuele kosten bij een herstelling ?



Indien uw toestel niet binnen de garantie gerepareerd kan worden, dan zult u een prijsopgave ontvangen met de volgende opties:

a) Repareren tegen het genoemde bedrag;
b) Het toestel ongerepareerd retour ontvangen tegen betaling van onderzoekskosten (50 €)
c) Afstand doen van het toestel mits betaling van de onderzoekskosten (50 Euro)

Indien uw toestel niet meer te repareren is, zult u een prijsopgave ontvangen van ERS Telecom BVBA met keuzemogelijkheden b en c.

 


 
Lees ook onderstaande info in verband met vochtschade aub.  (klik op donkere balk)

 

GSM Vochtschade.pdf